Opieka informatyczna
Opieka informatyczna jest obecnie dynamicznie rozwijającą się gałęzią usług. Z obserwacji tendencji rynkowych wprost wynika dalszy wzrost zapotrzebowania na różnego rodzaju usługi informatyczne, w tym głównie na opiekę IT. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nasza oferta była atrakcyjna do klientów, szczególnie dbając o wysoki poziom i jakość naszych usług.
Opieka informatyczna to szereg różnych czynności, które w ramach umowy stałej lub doraźnej wykonywane są przez wykwalifikowanych pracowników. Procedura działania jest różna zależnie od tego, z czym się zetkniemy „na dzień dobry”. Bywa, że rozpoczynamy współpracę z firmą uporządkowaną, która potrzebuje stałego nadzoru nad bezpieczeństwem danych, aktualnością oprogramowania, sprawnością wyposażenia. Jednak zdarza się też tak, że struktura informatyczna albo wymaga gruntownej przebudowy i uporządkowania, lub też stworzenia od podstaw.
Na czym polega nasza praca?
Specjalizujemy się w sprzęcie Apple, ale i inne marki nie są nam obce. Świadczymy usługi różnym podmiotom, jednak najczęściej są to firmy liczące od 10 do 50 pracowników. Opieka informatyczna w takiej firmie, która ma już swoje działające struktury polega na zabezpieczeniu danych, utrzymaniu ciągłości pracy całego systemu, nierzadko też na płynnym przejęciu obowiązków od poprzednika. Wtedy pilnujemy aktualizacji, sprawdzamy stany serwerów, poziom zabezpieczenia danych w chmurach itp. Jeśli jednak proszeni jesteśmy do przedsiębiorstwa gdzie systemy i struktura jest ewidentnie do zorganizowania od początku – zaczynamy od podstaw. Konfigurujemy sieć wewnętrzną, ustawiamy zabezpieczenia i poziomy dostępów do danych. Zabezpieczamy następnie własnie owe dane. Kolejnym krokiem jest praca ze sprzętem biurowym – jego dobór i wymiana, jeśli zachodzi taka konieczność lub jego ponowna konfiguracja. Jeśli wiemy, że niedługo jakiś sprzęt lub wersja oprogramowania przestanie być wspierana przez producenta staramy się opracować wraz z klientem dogodny dla niego harmonogram wymiany. Wtedy również przeprowadzamy cały proces od doboru sprzętu, przez konfigurację, aż po ustawienie fotela przed monitorem dla pracownika.
Wachlarz klientów jest szeroki. Od pracujących płynnie przedsiębiorstw do lekkiej korekty i usprawnienia pracy, po sytuacje gdy nikt w firmie nie pamięta haseł a część z oprogramowania jest na prywatnych kontach – bo i takie kwiatki nam się zdarzyły. Wtedy również wchodzimy w proces porządkowania struktury profesjonalnie i minimalizując czas pracy.
Różne oblicza ma opieka informatyczna
Nieco inaczej wygląda opieka informatyczna w przypadku klientów indywidualnych. Tam z reguły jest to krótkoterminowe zlecenie, polegające głównie na opracowaniu oferty sprzętowej, instalacji konfiguracji zakupionego sprzętu i przeszkolenia klienta, najczęściej również domowników pod kątem korzystania z urządzeń. Dodatkowo spersonalizowane usługi, np.jeśli w domu są dzieci, to ustawiamy specjalne zabezpieczenia dostępu do treści. Spinamy komputery Mac z sieciami domowymi, np.synchronizujemy z MacTV. Dla porównania w firmach najczęściej konfigurujemy konta użytkowników.
Jednak to nie wszystko. Powyższe można opisać określeniem „pakietu standardowego usług” jakie zawiera opieka informatyczna. Mamy już pulę stałych klientów i wypracowane z nimi procedury. Natomiast jeśli rozpoczynamy pracę w nowym miejscu, z nowa infrastruktura informatyczną zawsze obowiązkowo robimy inwentaryzację. Zarówno sprzętu jak i oprogramowania. To znacząco ułatwia późniejszą pracę, choćby przez wgląd w licencje, certyfkaty, aktualizacje. Pomaga to również zaplanować wydatki firmy na unowocześnienie parku maszynowego – i tę cechę naszej firmy cenią sobie klienci szczególnie. Dbamy również o ich budżet, nie tylko o surowe wykonanie poprawnej usługi. Ponadto szkolimy pracowników z zakresu obsługi nowych urządzeń i bezpieczeństwa pracy z danymi.
Kolejnym aspektem jaki powinna zawierać profesjonalna opieka informatyczna jest rozwiązywanie problemów. Liczy się skuteczność rozwiązania i czas reakcji. Problemy z oprogramowaniem, bezpieczeństwem` danych, czy też usterki sprzętowe zgłaszane są nam różnymi drogami: mailem, telefonicznie, a czasami przez chat na stronie. Stali klienci preferują drogę mailową lub telefoniczną. Nowi, jeśli planują z nami zostać mailową. Natomiast doraźne problemy zgłaszane są nam przez chat. My najchętniej widzielibyśmy kontakt mailowy, ze względu na komplet danych zawartych zwięźle w opisie problemu. Możemy wtedy od razu, bez konieczności dodatkowych ustaleń, przekazać kwestię do właściwej osoby w firmie. A to oznacza krótszy czas reakcji, co bardzo liczy się dla klientów. Aby rozpocząć współprace trzeba nas znaleźć i poinformować o problemie, lub chęci stałej współpracy, a najprościej zrobić to przez naszą stronę firmową lub fanpage S Partners na Facebooku.