Szkolenia Mac

Jesteśmy firmą wyspecjalizowaną w pracy z maszynami Apple. Mamy to szczęście, że nasza praca wyrosła z pasji, dlatego podchodzimy do niej z sercem i zainteresowaniem. Tym chętniej dokładamy starań aby nasze usługi były coraz lepszej jakości. W naszej ofercie opieki informatycznej znajdziecie Państwo nie tylko dobór i konfigurację np. firmowych Macbooków, ale również szkolenia z ich obsługi i bezpieczeństwa danych. Jest to druga z głównych gałęzi usług naszej firmy informatycznej. Jak wyglądają szkolenia Mac i czego na nich uczymy? Chętnie opowiemy o tym w poniższym artykule.

Od czego zaczyna się szkolenia Mac

Każda firma będzie inaczej używać sprzętu. Najważniejsze jest dla nas pomagać w pracy klientów. Jak stwierdził sam nasz Prezes „każde szkolenie jest inne”. Nie wystarczy tylko konfiguracja, trzeba jeszcze nauczyć użytkowników korzystać z urządzeń w prawidłowy i bezpieczny sposób. Najpierw ustalamy jak działa dana firma, jak wygląda cykl pracy, co dokładnie pracownicy robią, z jakimi problemami lub zagadnieniami się mierzą, jaki jest obieg dokumentów, jaka jest struktura. Na tej podstawie ustalamy plan szkolenia, bardzo dobrze dopasowany do indywidualnych potrzeb firmy. Jeśli wymagane jest szkolenie ogólne, to uczymy jak korzystać z Mac wygodnie, efektywnie i bezpiecznie.

Natomiast jeśli  Jeśli firma używa Mac, to uczymy np. przydatnych skrótów klawiaturowych,  Jeśli np. pracownicy używają w GSuite, to w szkolenie wplatamy ważne informacje z zakresu pracy w tym pakiecie.

Z reguły kurs to 2 dni szkoleniowe. Jeśli jednak szkolenie Mac muszą zawierać szkolenia GSuite, wtedy poświęcamy na to 2h z 16h. Przede wszystkim uczymy znaczących funkcji, które zmieniają tryb pracy kursantom, na wydajniejszy, skuteczniejszy, jak również bezpieczniejszy. Sensowną liczbą kursantów jest 8 osób. Firmy najczęściej przysyłają jednak po 10, a zdarza się też tak, że szkoleniowiec na miejscu zastaje np. 13 kursantów. Przy 8 osobach udaje się zachować formę warsztatową związaną z trybem szkolenia. Dodatkowo od 8 osób jest to znacząco opłacalne dla klienta. Przy większej liczbie szkolenie naturalnie zamienia się w wykład. Przedstawiając ofertę na szkolenia Mac sugerujemy właśnie 8 osób. Chcemy w ten sposób umożliwić każdemu uczestnikowi zadanie pytania. Bywa jednak, że szkolimy w jednym miejscu w kraju, dokąd zjeżdżają np. pracownicy z całej polski z różnych oddziałów i siedzib. Dużo czasu mija wtedy na dopilnowaniu dużej grupy, gdy instruktor pilnuje pracy każdego uczestnika. Musi wiedzieć, kto co zrobił i jak cofnąć ewentualne zmiany. Obecność instruktora daje poczucie bezpieczeństwa kursantom, ze mogą próbować dziwnych rzeczy i w razie czego szkoleniowiec cofnie zmiany. Nie zawsze jest to możliwe, albo technicznie – przywrócenie usuniętych plików z dysku Google, lub nie będzie możliwe odtworzenie ścieżki działań kursanta – przypadkowe kliknięcia opcji i podpuszczanie koleżanek i kolegów na zasadzie „a kliknij tu”.

Szkolenia Mac

Bardzo często widzimy po reakcjach czy temat interesuje uczestników, czy przyjmują tylko do wiadomości. Bazując na tym modyfikujemy na bieżąco program szkolenia, tak aby przekazać jak najwięcej informacji przydatnych użytkownikom. Duży nacisk kładziemy na bezpieczne dane, optymalizację pracy i przydatne narzędzia.

Na przykładzie: Szkolenie Mac dla Danone

Zwrócili się do nas z konkretnym zapytaniem. Szkolenie miało trwać 2,5h. Pokazaliśmy tam jak pracować w Powerpoit na iPadzie. Całość informacji jak wyglądało szkolenie dla Danone znajdziecie w nagraniu. Było to bardzo szybkie i bardzo treściwe szkolenie, mimo że uczestnicy mieli mocno zróżnicowane poziomy zaawansowania. Model szkolenia wybrany przez Danone bardzo nam zaimponował. Mieliśmy powierzony jeden z modułów na cały dzień szkolenia w hotelu. Dało to różne tematyki. Najmilsza sytuacja i największe podziękowanie jakie nas spotkało, to gdy kursanci wychodzący ze szkolenia przekazywali przyszłym kursantom informacje ze szkolenia i ta wymiana informacji była naprawdę spontaniczna i z zaangażowaniem. Poczuliśmy się bardzo docenieni. Dziękujemy!

A co zrobić, gdy na szkolenie przyjeżdża komplet 20 kursantów z obsługi iPhone’ów, gdy w momencie rozpoczęcia kursu uczestnicy dopiero otwierają pudełka z nowiutkimi telefonami? „Wtedy robi się sprint, najlepiej mieć dwóch instruktorów - jeden prowadzi szkolenie, a drugi […]. Reszty dowiecie się z naszego materiału wideo. Zapraszamy do obejrzenia i do zobaczenia na szkoleniu!

Polecamy nasze inne kursy: